Translate

viernes, 23 de noviembre de 2012

Compressió del concepte de comerç just.

1. Definició de comerç just i consum responsable.


El comerç just “humanitza” el comerç internacional, és una de les maneres que els consumidors i ciutadans tenim per deixar de col·laborar amb un sistema comercial que provoca pobresa i marginació per participar en canvi en la construcció d’un món més just.
Cada compra que feim és un vot per un sistema o un altre. Si compram de manera conscient ho podem fer basats en valors com ara la justícia, la solidaritat i el respecte al medi ambient. Des de l’obertura de les primeres botigues de comerç just, el moviment del comerç just ha anat perfilant els seus principis que garanteixen un tracte comercial equitatiu entre productors i consumidors.

2. Principis en els cuals se basa el comerç just.
Donar accés al mercat als productors tradicionalment desfavorits i exclosos del sistema comercial habitual.
Pagar un preu just al productor, que cobreixi els costos de producció, permeti una vida digna i deixi un marge per projectes comunitaris o productius.
Les relacions comercials entre els productors i les importadores del Nord són basades en la transparència i l’equitat i són a llarg termini per a que els productors puguin planificar el seu desenvolupament.
Les importadores del Nord han de pagar una part del valor de la compra quan fan la comanda. Així, els productors poden comprar el material necessari i cobrir les seves necessitats fins al lliurament de la comanda sense haver de demanar un préstec i passar a dependre del prestador.
S’eviten els intermediaris inútils. Les importadores assessoren els productors perquè els seus productes tenguin èxit als mercats consumidors: normativa sanitària, normes de qualitat, disseny, moda, etc.

3. Productes típics de comerç just.
Anells, flautes, collars, cafè, chocolate, sucre, galletes, snaks, begudes, cereals, camisetes, sabó, bisuteria, jocs, papereria, prensa, etc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario